Obowiązki właściciela zakładu przed zakupem/wynajem dźwigu - Maszyny HDS

Obowiązki właściciela zakładu przed zakupem/wynajem dźwigu

Każdy, kto decyduje się kupić lub wynająć dźwig, ma obowiązki zarówno dostawcy, jak i osoby zarządzającej lub kontrolującej ten sprzęt w miejscu pracy. Musi sprawdzić, czy dźwig jest bezpieczny w użytkowaniu i czy jest właściwie konserwowany oraz podać konkretne informacje, w tym instrukcje bezpiecznego użytkowania swoim pracownikom.

Przed wypożyczeniem dźwigu należy sprawdzić, czy jest on odpowiedni do zamierzonego zastosowania. Powinieneś także rozważyć, czy potrzebujesz wynająć sam dźwig, czy potrzebujesz dźwigu z wyszkoloną i licencjonowaną załogą.

Jeśli nie masz wiedzy lub doświadczenia w zakresie specyfikacji żurawia, ograniczeń i wymagań operacyjnych, powinieneś porozmawiać z dostawcą żurawia i dostarczyć mu komplet odpowiednich informacji o pracy, miejscu pracy i rodzaju zadań, które należy wykonać z udziałem tego sprzętu, aby dostawca mógł dostarczyć odpowiedni dźwig.

Rejestracja dźwigu


Niektóre dźwigi muszą być zarejestrowane, zanim będą mogły być używane w miejscu pracy. Dźwigi, które trzeba zarejestrować, muszą być zaprojektowane przed ich dostarczeniem i użyciem. Więcej informacji na temat wymagań rejestracyjnych może udzielić UDT. Warto skontaktować się z urzędem w celu uzyskania dalszych informacji na temat tego jak ma wyglądać rejestracja udt i związane z nią inspekcje i kontrole bezpieczeństwa przed użyciem.

Upewnienie się, że dźwigi które będą używane w Twoim miejscu pracy są właściwie kontrolowane i konserwowane jest częścią Twojej odpowiedzialności jako właściciela zakładu, zgodnie z przepisami. Odpowiedni program kontroli prewencyjnej, konserwacji i testowania pomoże zapewnić bezpieczeństwo użytkowania dźwigu. Same, przeglądy i konserwacja powinny być wykonywane zgodnie z instrukcjami producenta.

Written by Kierownik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *